Vårläger 9-11 maj 2024

9 april, 2024 av Kristin Westergård
scouter vid lägereld i skymningen

Välkommen till Rajden!

Härmed bjuds alla scouter, ledare och föräldrar i Kvicksunds Scoutkår till vårläger på Rajden. Och även nya som vill prova på! Vi hoppas att många kan följa med och vill man går det bra att komma på en ”drop-in-dag” eller bara kvällsbesök.

Torsdag den 9 maj

Samling kl. 10:00 vid Tegelvikens parkering för alla som vill. Vi samkör till Rajden, och samåker om möjligt. Vi kommer laga mat över öppen eld, surra, sätta upp tält till de som vill sova i tält, äta mer god mat och fika, fågelspan, tälja, bada, aktiviteter mm.

Fredag den 10 maj

Om man inte kommer redan på torsdag så är alla varmt välkomna efter kl. 10:00 till Rajden. Samåkningssamling på Tegelviken kl. 09:00. Alla är varmt välkomna att bara vara med under dagen och kvällen och vill man prova på att sova över i tält, stuggolv eller vindskydd så går det bra. Kåren har gott om tält, och tält-12or med kamin. Förmiddag blir det någon aktivitet och sedan lunch, och under eftermiddagen blir det en till aktivitet. Efter middagen blir det brasa och mysstund.

Lördag den 11 maj

Frukost och fortsätter med aktivitet och vi avslutar efter korv med bröd-lunch på lördagen.
Vi åker gemensamt tillbaka till Tegelviken efter kl. 14.

Anmälan

Anmäl er snarast och senast tisdagen den 1 maj till Elin Träff på 070-910 92 68 eller
elin_traff@yahoo.se

Vi vill veta:

• Namn, mobilnummer samt anhörigas namn och mobilnummer
  • Eventuell mat-allergi
  • Vilka dagar du är med, hur du vill ta dig dit hit och dit och hur du tänker sova: i Stugan, vindskydd eller låna tält av kåren

Pris och betalning

Pris: 50kr/dygn. Svischa din summa till Elin, tel  070-910 92 68

Att ta med:

Ta med Oömma Kläder efter väder och ombyte. Stövlar/kängor, Sovsäck och Liggunderlag, varm pyjamas, raggsockor, mössa, extra filt/pläd, Badkläder, Pannlampa, Matsaker att äta med, Diskhandduk, Mössa och vantar, Gosedjur och Ev. Medicin. Liten handduk, tandborste och liknande, samt Påfylld egen vattenflaska.

Om Rajden

Södermanlands scout distrikt äger en liten stuga med tillhörande gräsyta och eldplats och det finns ett vindskydd med eldstad en bit in i skogen. Det ligger strax före Sågarsvedens Barnkoloni. På andra sidan vägen finns det en bäck, vi hoppas att det finns vatten i den. Det finns torrdass. Det finns ingen el eller dricksvatten.

Hitta till Rajden

Efterlysning

PS! Vi behöver fler vuxna som hjälper till att packa släpet/hjälper till med allehanda saker
som flytta saker och laga mat och aktiviteter. Säg till vad du tycker är skoj att göra!

PS2! Vi behöver slanor av lövträd eller gran, 2–4 meter långa och 5–15 cm i diameter för att
scouterna kan öva på att bygga trefötter mm. Har du?

Barn och vuxen som fyller en hink med vatten i en bäck i skogenBarn i skogen som klättrar på en hinderbana byggd av rep och pinnar

Scouter på brygga med utsikt över skog och sjö