Bli scout i Kvicksunds scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Prova på

För att bli en del av vår scoutkår kan du anmäla ditt intresse till Elin (070-910 92 68). Du kan också delta och prova på vår verksamhet upp till tre tillfällen utan att vara medlem. Vår kår har tre aktiva grupper, en Familjescoutgrupp, en Spårargrupp, en grupp för Upptäckare och Äventyrare och en grupp för Utmanare.

Vem kan bli scout

Vi välkomnar scouter i alla åldrar. Från familjescouting, för de allra minsta, till ungdomsverksamhet, 15 år och uppåt.  Även engagerade vuxna är varmt välkomna att vara med!